.: سلام به شما بازدیدکننده عزیز :.

.: برای برداشته شدن پرده سیاه و مشاهده وبلاگ روی بنر کلیک کنید :.

This Code Edited By : 909230.mihanblog.com





سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

 RSS 

 تعداد بازدید کنندگان
112923

 بازدید امروز: 4

 بازدید دیروز: 2

 Atom 

  به یه بار کلیک کردن می ارزه

هرگاه بنده ای از امّت من برادرش را در راه خدابه لطفی بنوازد، خداوند، خدمتگزاران بهشت را به خدمتش در خواهد آورد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

خانه| مدیریت| شناسنامه | ایمیل



درباره من

به یه بار کلیک کردن می ارزه
سحر
سحر هستم دانشجوی زبان و ادبیات انگلیسی.عاشق آرامش و زندگی به دور از توقعات کاذب و افراطی هستم. در زندگی خویش احترام گذاردن به اطرافیانم و بالعکس برایم در درجه اول اهمیت قرار دارد و از بی نزاکتی رنج میبرم..من معتقدم هر نوع رفتار سنجیده و نسنجیده انسانها به فرهنگ و تربیت خانوادگی و میزان مطالعه و تعقل آنها بستگی دارد.ای کاش انسانها نسبت به اطراف خود حساس بوده و هدفمندانه بدان مینگریستند چرا که به نظر من حتی لطافت یک برگ درخت و یا آواز یک پرنده میتواند الهامی برای ما به ارمغان داشته باشد.

لوگوی من

به یه بار کلیک کردن می ارزه

آرشیو

تابستان 1385
بهار 1385
زمستان 1384


حضور و غیاب

یــــاهـو


اشتراک

 


روشهای برخورد با خشم

 

موثر ترین روش شاید این باشد که منبع خشم رادر بابید به عبارت بهتر عامل خشم را پیدا کنید اگر شما از خوتان عصبانی هستید یا از خودتان به خاطر چیزی خشمگین هستید سعی کنید احساستان را برای دوستان وهمکاران و مشاور بیان کنید به عبارت دیگر آن را به آرامی از درون خود تخلیه کنید این بسیار مهم است  که خشم را از خود بیرون کنید علیرغم اینکه چه نوع خشمی داشته باشید.

روش غیر موثر در برخورد با عصبانیت این است که به جای بیان احساسات آن را نا گفته در خود نگه دارید یک معنی دیگر این حرف اینست که دائما از حالت دفاعی استفاده میشود.

ایجاد دیوار دفاعی  به این معنی است که شما از بیان احساس خشم نسبت به شخص به وجود آورنده اجتناب میکنید و یا از گفتن آن طفره میروید و آن را در خود نگه میدارید .

بسیاری از مردم از واکنش طرف مقابل در برابربیان  عصبانیت ترس دارند و در نتیجه خشم خود را بر روی چیزهای دیگر خالی میکنند وجود خشم زیاد در فرد به طور مستقیم یا غیر مستقیم منجر به ایجاد رفتارهای تنبیهی نسبت به خود یا دیگران میشود.

گاهی اوقات مردم نمیدانند که عصبانی هستند یا اینکه در بیان آن ضعف دارند یک راهی که بیان میدارد آیا آنان عصبانی هستند اینکه در یک جای شلوغ وپرسرو صدا دچار اضطراب میشوند این یک نشانه ای برای خشم بیان نشده است همچنین یک سری از علایم فیزیکی مانند میگرن یا سردرد زخم معده دردهای عضلانی نشانی دیگر میتواند باشد.

معمولا بدنتان به عنوان علامت به شما میگوید که چیزی اشتباه است . شما مانند یک بطری سر پر شده اید ودرونتان پر از خشم و احساسات بیان نشده است.

مراحلی برای بیان نمودن خشم وجود دارد به این صورت که ابتدا نسبت به این موضوع آگاه باشید که کجا در ار تباط با یک موضوع خاص دچار اضطراب میشوید سپس چند لحظه به خود فرصت دهید و منشا خشم را معلوم سازید به عنوان مرحله دوم مشخص کنید آیا این خشم درونی است یا از عوامل بیرونی است و در مرحله سوم باید تصمیم گیری درستی در مورد موقعیت زمانی ومکانی اظهار خشم داشته باشید و بالاخره در مرحله چهارم روشی را که به راحتی میتوانید احساستان را بیان کنید انتخاب کنید.

منبع اینترنت

آموزش ریلکس کردن

آرام سازی یا سست کردن (ریلکس) ضد فشار و انقباض میباشد. تمریناتی که در زیر آمده میتواند ابزاری برای کنترل و بالا بردن  ریلکسشین هم در بدن و هم در ذهن باشد.

برای اینکه این تمرینات بهتر عمل کند شاید بهتر باشد شما تمرینات را روی یک نوار ضبط کنید و به آن گوش دهید تا اینکه بخواهید آنها را بنویسید یا حتی به خاطر بسپارید.

تمرینات لازم را آهسته بخوانید همراه با مکث و اجازه دهید تا آرام سازی صورت بگیرد.

یاد تان باشد که اگر از کاست برای ارام سازی استفاده میکنید تنها در زمانی که نشسته اید یا در حالتی کاملا آرام در خانه یا جایی که شما در احساس آرامش میکنید باشد. در مکانی که سرو صدا وجود دارد آرام سازی را انجام ندهید.

یکی از مهم ترین فعالیتهایی که در آرام سازی پیشنهاد شده است اینکه به طور متناوب ماهیچه های بدن را منقبض و سپس شل نمایید .آنقدر عضلات را  نگه دارید تا سفت شود البته نباید در حدی باشد که در بدن احساس درد به وجود آید احساس درد نشان میدهد که بیش از حد لازم عضلات را منقبض کرده اید.

تمرین کاهش انقباض

در یک مکان کاملا راحت ودر حالی که به جایی تکیه داده اید بنشینید. آرام چشمها را ببند ید. تنفستان را میزان کنید توجه کنید که تنفستان به آرامی وموزون باشد بعد چند لحظه مکث کنید نفس بعدی را بکشید در این زمان کمی عمیقتر شوید اجازه دهید بد نتان کمی ارامتروریلکستر شود. در این حالت بدنتان بیشترو بیشتر احساس آرامش میکند. دستان را به آرامی مشت کنید و آن سفت تر و سفت تر کنید و درحالت انقباض، دست و بازوهارا حس کنید بعد از یک وقفه کوتاه بگذارید دستتان شل تر شود بگذارید انگشتانتان رها و آزاد شود. به حالت بدن در هنگام انقباض و همچنین حالت آرامش توجه کنید . تمامی بدن را تا آنجا که ممکن است رها کنید.

اکنون هر دو آرنج را خم کنید و عضله آن را سفت کنید آنقدر سفت کنید که تقریبا بلرزند آنها در این حالت نگه دارید بعد به حالت انقباض بدن توجه کنید سپس آنها را رها سازید. یک مکث کوتاه  ؛بعد بازوهایتان را مستقیم در خارج بدن نگهدارید و رها کنید . رها سازی را به دیگر قسمتهای بدن جریان دهید و احساس کنید که آرامتر و آرامتر میشوید.

اگر میخواهید که ریلکس عمیقتری داشته باشید روی تنفس کار کنید ؛ نفسی عمیق بکشید بعد به آرامی آن را خارج کنید بهمان اندازه که نفسها عمیقتر میشود بدن آرامتر میشود. این کلمات را از ذهن بگذرانید من احساس آرامش دارم ؛ حس میکنم عمیقا آرام هستم؛ بدنم کاملا بی حرکت است ؛ دهانم؛ پیشانیم؛ گردنم؛ آرام هستند تمامی بدنم سنگین ، ارام و ساکن است؛ بازوها و دستانم سنگین و گرم هستند. من کاملا  در آرامشم.

برای پایان دادن به تمرین نفسی عمیق بکشید دستها را تکان بدهید و چشمها را باز کنید .هنگامیکه تمرین را به درستی انجام داده باشید نیروی تازه و حسی از آرامش خواهید داشت.

درسهایی برای زندگی

1- اعتماد سازی سالها بطول می انجامد، اما ممکن است در عرض چند ثانیه از میان برود.

2- در این دنیا اهمیت ندارد که چه چیزهایی دارید، بلکه این مهم است که چه کسی را در زندگی خود دارید.

3- هنگامی که خود را با دیگران مقایسه میکنید در واقع ارزش وجودی خود را زیر سوال میبرید. ما همگی افرادی بی همتا و منحصر بفرد میباشیم.

4- شما میتوانید کاری را در یک لحظه انجام دهید که تا پایان عمر موجب پشیمانی و اندوه شما گردد.

5- برای رسیدن به شخص آرمانی و ایده آل خودتان به روندی مادام العمر نیاز است.

6- با بهره گیری از فرصتهاست که ما شجاعت را می آموزیم.

7- یا باید رفتار و نگرش خود را کنترل کنید و یا آنکه تحت فرمان رفتار خود در خواهید آمد.

8- ما نسبت به کرده خود مسئول میباشیم، صرفنظر از اینکه چگونه آن را توجیه کنیم.

9- هر چقدر هم که آغاز یک رابطه پر حرارت و عاشقانه باشد، علاقه و احساسات آتشین فرو خواهد نشست و بهتر است چیز دیگری جای آن را بگیرد.

10- قهرمانان افرادی هستند که عملی را که میبایست انجام پذیرد را انجام می دهند، صرفنظر از پیامدهای آن.

11- پول ابزاری نامناسب برای امتیاز دهی میباشد.

12- میزان کمال و پختگی به نوع تجارب و میزان درس گیری شما از آن تجارب بستگی دارد و نه به میزان سن شما.

13- این با خارج گشتن از محدوده آسایش است که ما رشد میکنیم.

14- هر مقدار هم که دوست شما خوب باشد، بر خی اوقات احساسات شما را جریحه دار خواهد کرد، و شما باید وی را مورد بخشش قرار دهید.

15- این تنها کافی نیست که دیگران را مورد بخشش قرار دهید، برخی اوقات شما خودتان را هم باید ببخشید.

16- هر اندازه هم که قلب شما شکسته شده باشد، جهان برای اندوه شما از حرکت نخواهد ایستاد.

17- پیشینه و شرایط شما قطعا در آنچه که هستید تاثیر گذار بوده اند، اما شما در شکل گیری شخصیت آینده خود مسئول میباشید.

18- دو فرد ممکن است به یک چیز واحد و کاملا یکسان نگاه کنند و چیزهایی کاملا متفاوت ببینند.

19- کیفیت ارتباط برقرار کردن شما تعیین کننده کیفیت زندگی شما خواهد بود.

20- شما قادر هستید به هر چه که میخواهید برسید، بشرط آنکه ایمان داشته باشید که استحقاق آن را دارید و وقت، انرژی و ذهن خود را وقف آن کنید.

21- شما می باید اهداف خود را بر اساس خواسته های خود تعیین کنید، و نه خواسته های دیگران.

22- زندگی در گذشته و آینده از زندگی امروز شما میکاهد.

23- اگر تناسب اندام خود را حفظ نکنید در دراز مدت تاوان آن را خواهید پرداخت.

24- در هر کجا از عرصه زندگی که شما برای آن انرژی صرف نمیکنید، زیان خواهد دید.

25- شما قادر نمیباشید دیگران را وادار کنید تا شما را دوست داشته باشند، تنها کاری که میتوانید انجام دهید آنست که فردی دوست داشتنی گردید.

26- اگر شما از انتظارات و نیازهای خود به دیگران چیزی نگویید، تنها چیزهایی را که آنها حدس میزنند شما به آن نیاز دارید را در اختیارتان قرار خواهند داد. و این ممکن است با خواسته های شما بسیار متفاوت باشد

 

 



  • کلمات کلیدی :
  • ¤ نوشته شده توسط سحر در ساعت 7:8 عصردوشنبه 85 فروردین 14


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ


     

    خانه| مدیریت| شناسنامه |ایمیل